torsdag den 14. oktober 2010

Polkaprikker fra Flensborg

Efter en dejlig aften i førsteklasses selskab og med lækker mad er jeg nu hjemme i min dejlig varme lejlighed igen :) Der er godt nok blevet koldt i Århus på det sidste! Gad vide hvordan min søde designer veninde, Simone - har det i London - skulle der ikke være cold?

Any ways - de fine små ballerinaer her er ikke britiske men tyske. Da min kære far havde lejlighed i Flensborg i nogle år gjorde det jo, at jeg slog vejen forbi ;) Og det blev selvfølgelig ikke uden et par suvinears i form af flere par sko ooog et enkelt par støvler blev det da vis også til?

Jeg husker ikke helt præcis hverken mærke eller shop som disse polkaprikkede ballerinaer er købt i, jeg husker bare det var en lille hyggelig skobutik i Flensborgs gågade... Og her må jeg jo lige indskyde og understrege - FLENSBORG ER JO FANTASTISK! Eeeej en hyggelig by! søde mennesker, fantastisk atmosfære og bare gennemført wonderful. Flensborg er ikke stor, men den har jo alt hvad man har brug for; shoppingcenter, gågade, kino, subway, hyggelig lystbådhavn, markedsdage og søde restauranter :) + Rock Café by the way - hvor min fars lejlighed lå liige ovenpå - kunne den ligge mere pefekt, med udsigt ud over havnen - nice!

Anyways ballerinaerne er, som de fleste ballerinaer, flade men dejlige at tøffe rundt i. Polkaprikkerne er søde - og holder man dem på skoene (OG IKKE PÅ TØJET!) kan de jo være vældig charmerende :) Sløjferne er så nuttede og ligeledes den øvre kant - det giver dem et special præg som skiller dem lidt ud fra de mange millioner af kedelige ballerinaer som er produceret efterhånden. Desuden har jeg en mørkeblå satin bluse som matcher sløjferne på skoene perfekt ;) Desværre bliver det nok sommer før de 2 genstande bliver et perfect match... så indtil da vil jeg bare glæde mig lidt til vinter :)

3 kommentarer:

  1. jeg eeeeeelsker dem der! - de er så søde, de er altså sådan lidt sailor agtige syntes jeg nok, så du kunne godt liiidt sige de var moderne jo? så længe det er de der, og ikke sådan en polkaprikket nederdel i 40 forskellige farver, oh god no, det ville være rimelig slemt! - men nu er jeg blevet fast læser! :D - love you and you blog sis! ♥

    SvarSlet
  2. Nåh hvor er de fine. Sløjferne passer rigtig godt sammen med. Jeg købte for nylig nogle strømper der minder lidt om dem: http://www.thissocks.dk/dots-no-3
    Nu fandt jeg din blog da jeg søgte efter polkaprikker, men skal da lige hele vejen rundt og se hvad du ellers skriver om :o)

    SvarSlet
  3. Hej Tinna! Dejligt at høre :) thissocks.dk har også bare så mange fine sager :)
    Tak for kommentaren :)
    Mvh Lise

    SvarSlet