tirsdag den 8. marts 2011

Plain Gladiator

Uff, sikke et rod i dansk politik i dag, godt jeg ikke er politiker! De stakkels mennesker...
Ååååh jeg sidder lige og prøver at finde lysten til Studium Generale i dag - og tænk det hjalp ikke engang at læse de 4 tekster til i dag, øv... Yeah well, jeg skal jo afsted uanset. Det går også nok, for det er virkelig et dejligt vejr i dag :) Solen skinner og der er for engangs skyld ikke sindsygt koldt udenfor :)


Apropos godt vejr og solskin så får dagens sko mig til at tænke på (og ikke mindst længes efter) sommer... Gladiatorsandalerne her er fra Bianco og har været at finde i butikkerne de sidste to somre. Foruden den sorte farve, findes modellen også i cogniac, hvid, sølv og guld - alle super flotte!... og alle i skind :)
Sandalerne her er udmærket, at have på - men de gør nu ikke noget specielt for mit look. Jeg overvejer lidt, at sælge dem? Tror I Gladiatorlooket skal gøre en sommer mere? I hope not, jeg er blevet træt af det.


Alexander McQueen post mortem SS11
Aah Alexander McQueen, savnet og elsket - jeg henviser til mit blogindlæg fra 13. december 2010 om Alexander McQueens selvmord. Den seneste kollektion er bestemt i Alexander McQueens ånd og applaus til den nye CEO og chefdesigner for brandet Sarah Burton for det. Dog er det ikke helt utydeligt, at det ikke er McQueen selv, der har stået for denne kollektion. Misforstå mig ikke, kollektionen er fantastisk og skør - Som en Alexander McQueen kollektion altid bør være, men denne gang med et mere feminint strejf og det gør faktisk noget fantastisk for kunststykkerne (i sandhed) her. Sarah Burton har formået at skabe en kollektion som er eventyrinspireret med destinktive detaljer og effekter som kun McQueen og hans kompagnon gennem 15 år kan skabe. Hvor man normalt ville finde dystre undertoner i McQueens kollektioner, ses nu en mere afslappet og lys æra. I kollektionen ses mange smukke blazere, specielle nederdele, fantastiske kjoler, usædvanelige - men fede bukser, rå detaljerede bælter og fantastiske sko. Alle dele holdt i specielle materialer i aller bedste McQueen style. Jeg har nedenfor samlet mine ynglings outfit fra kollektionen - for som altíd i McQueen kollektionerne, er der fantastiske og forfærdelige outfits - dermed ikke sagt, at de ikke er geniale.
 Kollektionen for 7 ud af 10 - da den desværre ikke er så sammenhængende.
Se hele den nye kollektion fra Alexander McQueen på www.alexandermcqueen.com 

Hvis nogen skulle være i tvivl - er jeg kæmpe fan! 

1 kommentar:

  1. bad news ahead...
    jeg læste i costumes nye tendenser magazine oppe på arbejdet i dag, guess what it said; Gladiator looket kommer stærkt tilbage denne sommer.

    SvarSlet