søndag den 6. marts 2011

LAK?


One drink, one question - det lyder da meget fair, gør det ikke :)? Aah, fortryllet i den fantastiske Gossip Girl verden - Always wonderful :) Og så ovenpå sådan en dejlig weekend :) Jeg har haft mine vidunderlige søskende på besøg all weekend :) Så den har stået på søskende hygge hele weekenden, inkl. kæreste og fætter :) Det har virkelig været en dejlig weekend! Send more this way :)


Any ways, dagens sko er ikke noget specielt, bare sådan nogle man var nødt til at have. Sorte lakstiletter - det var et must for 3 år siden - remember :)? Og dette var mine første lakstiletter ;) De er fra Graceland (Læs: Købt i Deichmann, shit...) - men købt i Flensburg, før Deichmann kom til Danmark og de kostede omkring 159 kr.? Riiiimlig svært at gå forbi... Skoene har tjent deres formål, men jeg må ærligt indrømme, at jeg er blevet lidt trætte af dem. De er mildest talt ikke særlig gode at have på - men det er vis generalt for lakstiletter? Eller hvad? Skulle jeg fortsat bruge dem, ville det blive med et par opsmøgede chinos og fed vest - Bring me spring, bring me summer - jeg kan snart ikke holde kulden ud mere!


Alberta Ferretti Ready to wear collection Spring/Summer 2011
Nok om lakstiletter (so last year, og mere til . dog ikke ubrugelige af den grund) og mere om sheermateriale - som er gennemgående for hendes nyeste kollektion. Den italienske designer står selv bag hele brandets design, foruden Alberta Feretti har hun også Philosophy di Alberta Feretti - begge skønne mærker, men specielt det først nævnte er værd at holde øje med.
Siden 1993 har Alberta Ferretti sendt fantasi- og eventyrinspireret kollektioner ned af runway'en - hun slog først igennem med hendes "The Great Gatsby"-inspirerede kollektion og har siden været en respekteret designer.
Hendes seneste kollektion er efter min mening helt igennem FANTASTISK. Som altid er der en tydelig eventyrlig og fantasipræget bagtanke bag kollektion, hvilket i sig selv er genialt, efter min mening. I år kombinerer Alberta Ferretti det eventyrlige design med gennemsigtige materialer, hvilket virkelig gør alle items fantastisk smukke. Hun har taget rigtig meget brug af floralprints, men ikke dem vi alle er ved at være trætte af, det er nyskabende og med kant og primært ensfarvet - brilliant! Desuden benytter hun sig også af fine blonder, silke og generelt bare rigtig fine detaljer.
Kollektionen får en 9 ud 10 fra mig. De smukke tøjstykker er i sandhed ready to wear og jeg ville elske at eje nærmest hele kollektionen. Kollektionen får dog ikke topkarakter, da flere af de smukke gennemsigtige kjoler er blandet med noget mærkeligt underwear og få af kjolerne falder ikke helt i min smag.
Se hele kollektionen på www.albertaferretti.com 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar