tirsdag den 1. marts 2011

SS11


Iiih hvor har jeg glædet mig til dagens blogindlæg :) I dag tager jeg nemlig hul på et nyt tillæg til min kære blog :) Som I måske husker, skrev jeg i søndags, at jeg følte, at min blog havde brug for et nyt element - men hvad skulle det være? Idéforladt, var jeg... Men heldigvis har jeg verdens dejligste veninde, som er ualmindelig kreativ og kreativt tænkende :) Og heldigvis havde hun nogle fantastiske forslag, til hvad jeg kunne finde på :) Et af hende forslag har jeg valgt at tage op, and how very excited I am about it :) 
Som I alle nok er klar over, er de fantastiske modeuger ved at være overstået i europas fashioncapitals, og også New York Fashion week er veloverstået. Designere og brands har givet deres bud på forårets og sommerens trends og tendenser og det er spændende! Men kan det være lidt svært at overskue? JA! Derfor har jeg besluttet, at jeg vil se på de forskellige brands og designers SS11 kollektioner. Jeg vil så vidt muligt, forsøge at gøre det overskueligt, men det vil uden tvivl også blive personligt - så ta' det med et gram salt ;) JEG GLÆDER MIG! ...Tak Simone :) 

Inden vi tager hul på det nye spændende element, skal det handle om mine vidunderlige sko :) Dagens stiletter er fra Bianco :) Og jeg elsker dem! De burde måske have været kategoriseret under støvletter, men de er ikke så høje i skaftet, så jeg har besluttet mig for at kalde dem sko frem for støvler :) De lækre shoes her er af ruskind og med en skinnende hæl. Højden er rigtig god, detaljerne er nice og snuden er sofistikeret... OG DERFOR ELSKER JEG DEM! De er fede sammen med (meget) lidt vidde jeans, en top, t-shirt eller bluse, med en sort blazer over... Looket er amazing og skoene er fortsat meget aktuelle. Støvletter er fortsat meget aktuelle så brug dem alt det I kan! De er for nice. Skoene her er faktisk omkring 2 år gamle og dengang fandtes de også en mørk pink farve, de var specielle, men også fede ;) Any ways, my point is - KØB STØVLETTER

Og nu til det nye tillæg... Jeg arbejder stadig på et godt navn dertil, måske det bare bliver SS11? 

Acne Spring/sommer 2011 
Det svenske brand Acne, sendte også en flok modeller afsted på catwalken for nyligt. Acne er efterhånden blevet et household name i Skandinavien, jeg er faktisk lidt i tvivl om, hvor udbredt det er i andre lande, men ukendt tror jeg bestemt ikke det er.   
Acnes SS11 kollektion var designet af den ene af de 4 grundlæggere af brandet, Johny Johansson. På trods af den upcomming trend med denim (on everything) som har sneget sig ind i de fleste SS kollektioner i år, var der ikke meget denim at finde i Acnes Ready to Wear kollektion. Man kan undre sig, efter som Acne i høj grad burde være på hjemmebane, når det kommer til denim. Acne slog nemlig igennem med deres denim jeans tilbage i 1996. Tilgengæld er der så meget andet i deres seneste kollektion. Det er en kombination af rock'n'roll, military, sheer (see through), minimalisme, en lille smule animalprint og bright color. Det lyder måske meget godt, men det er det bare ikke! Måske Acne skulle have holdt sig til bare en eller to af delene, for alle tendenser på én gang får bare kollektionen til at virke ugennemført og kedelig. Det gennemsigtige element i kollektionen er meget godt, så måske Acne skulle have satset noget mere på det. Desuden kommer de røde sager, som skal repræsenterer tendensen med bright colors, til at virke malplaceret og bare lidt mærkelige. Resten af kollektionen er holdt i meget minimalistiske farver og nedtonende toner, så det bliver bare mærkeligt. 
Mit favoritlook må klart blive det lille mørkeblå see through look, som kunne være godt sammen med hvide sailorsko. Skoene på modellen hader jeg.  
Jeg er normalt en fan af Acne, men ærligtalt, så er jeg ikke imponeret denne gang. Better luck next time :)
Jeg vil give kollektionen en 2 ud af 10, hvis jeg skulle rate den. 
Se hele kollektionen på www.acnestudios.com

Ingen kommentarer:

Send en kommentar