torsdag den 9. juni 2011

Endnu en ny favorit

Hejsa Blog, så er jeg her igen :) Og jeg har så meget jeg gerne vil blogge om, meeen jeg holder mig lige til én ting i dag bare, så må Coca Cola Light projektet komme imorgen - uuh det er ellers så spændende. Men i dag skal et indslag i gårsdagens Aftenshow fylde bloggen - jeg blev nemlig lidt forarget, irriteret - men mest af alt ærgelig over indslaget.


Aftenshowet på DR1 bragte igår et indslag med 2 gymnasiepiger, som mente at der i dag er for meget fokus på udseendet, det ydre og ikke det indre - I kan læse om det her. De mente at modeblade, modehusene og også modebloggere dikterer unge pigers udseende i dag. Hvor er det bare synd for de 2 piger, at de har misforstået modeverdenen så mega meget. Aldrig har modeblade og modebloggere hyldet personlig stil så meget, og aldrig har der været så meget fokus på egen personlig stil. Aldrig har modehusene dikteret stilen mindre end de gør i dag. Stil er i dag noget personligt og ikke længere noget som dikteres i bladende - specielt modeblogs og stylehjemmesider sætter stor fokus på den personlige street style, frem for modehusenes catwalk stil. Tag f.eks. stylegalleries som MSN Style eller Costume, som har freelance fotografer ude på gaderne og fotografere folk på gaderne med en fed personlig stil. Du må gerne skille dig ud, du må gerne være anderledes! - Det handler om personlig stil, personlighed og personligt udtryk - du kan udtrykke dig og vise hvem du er inden i, med din stil udenpå i dag - du behøver ikke se ud som på catwalken eller på forsiden af Cover, Costume og Elle. Det handler i dag om, at føle sig tilpas og føle sig som sig selv med sit ydre og med sin beklædning og styling - det handler om at være dig og at være tilpas! Og hvis man ikke kan det med sit udseende, så må det absolut være et spørgsmål om dårligt og lavt selvværd. Hvor er det synd for de 2 piger (og de mange som giver dem så uendeligt ret), at de ikke kan udtrykke sig selv gennem deres ydre og gennem deres stil - Hvor er det synd, at de ikke føler sig lige gode, lige så smart og lige så pæne som de piger de nævner i udsendelsen, som de går i skole med.Men jeg mener jo ikke det er et spørgsmål om modeverdenens signaler og budskaber, jeg mener snarrere det er et spørgsmål om lavt selvværd og det er selvfølgelig rigtig synd for de 2 piger, at de har det svært med sig selv, men jeg synes IKKE det er iorden, at give modeblade, modehuse og modebloggere skylden for deres lave selvværd. Jeg synes det er synd og skam og specielt fordi den ene af pigerne faktisk havde en kanon fed personlig stil og absolut ikke havde noget at være ked af! Fra mig får pigerne bare lige den her: Op med håret - og så håber jeg de i fremtiden får det bedre med sig selv... Stakkels tøser :( 


Og noget andet ikk' oss' som er lige så latterligt, det er Dansk Folkepartis åndsvage idé om at grænsekontrol - Come on! Pinligt pinligt pinligt for Danmark - Og så har Pia Kjærsgaard oven i købet være ude og sige til den tyske udenrigsminister at han ikke må udtale sig om sagen - fedt, kan vi ikke aftale at en eller anden med lige autoritet går ud og giver en melding hvor det ligesom slås fast, at Dansk Folkeparti IKKE taler på hele Danmarks vegne - fuck, det kunne være fedt!


Nå nok om alt det lort der er så mange danksere der går og lukker ud, og mere om mine skønne sko :)
Dagens sko er for en gangs skyld fra Bianco :) Og de er stadig lige nye, så du kan fortsat finde dem i Bianco butikkerne til 550 kr. - I Århus har vi dem i skønt sort læder og de er pt. med i 2 for 1-tilbudet - så slå et smut forbi :)
Skoene er kun blevet brugt 2 gange, da jeg kort efter de flyttede med herhjem gik hen og forstuvede anklen. Derfor nåede jeg kun at bruge dem én gang, jeg havde dem på sammen med armygrønne bukser, sort top, sort blazer og armygrønt tørklæde - det var i forbindelse med, at jeg skulle ud og spise med min skønne skønne veninde Julie :) ... 2. gang skoene blev brugt var af mine søde søster Ida-Pita, som lånte dem til vores søde fætter Sørens konfirmation. Hun brugte dem sammen med en smuk hvid skjole med masser af farverige blomster - skoene gjorde sig rigtig godt til kjolen, da det gjorde looket lidt mere råt frem for sukkersødt :)
Til Fætter Sørens Konfirmation, Maj 2011. Fra Højre: Fætter Søren, Søs Ida, Kusine Marie & Mig :)
- Det er heldigvis ikke så længe endnu, indtil jeg igen må gå i hæle og kan bruge mine flotte nyindkøbte sandaler her igen :) Jeg er jo vild med det lidt rå men også meget casual look som sandalerne her har. Jeg er sikker på, at jeg nok skal få rigtig meget glæde af dem sommeren over :)

Nå det var vis også alt for denne gang :) Blog 2 you later ;)
XoXo 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar